Stifinneren Barnehage SØK BARNEHAGEPLASS HER

Informasjon

Priser

Vi har laget en oversikt over kostnader du får i vår barnehage. Vi sender ut månedlig faktura og ønsker å jobbe for å være en barnehage du ønsker å ha barnet ditt i.
Pakke
Dette er inkludert
Grunnleggende

Fulltids plass er mest vanlig, men barnehagen tilbyr også deltid for de som ønsker det. Prisen er regulert av staten og innebærer tilbud hele året med unntak av 5 uker ferie lukket og 5 planleggingsdager.

3050 NOK

Søk her
Kost

Stifinneren barnehage har alle måltider inkludert i sin kostplan. Det serveres hovedsaklig havregrøt med noe attåt til frokost. Vi har varmmat 3-4 dager i uken og vi har fruktmåltid med knekkebrød på ettermiddagen. Vi baker eget brød, vi har klart fokus på vår meny med både vegan, fisk og kjøtt/fjærkre hver uke.

350 NOK

Søk her

Omtaler

Vi er opptatt av hva foreldre, ansatte, besteforeldre og venner tenker om barnehagen og setter stor pris på tilbakemeldinger, både positive og konstruktive. Her er noen av våre nylige omtaler.
Ansatt Siv Sund
"Stifinneren barnehage er en barnehage som tar utgangspunkt i barns kreative impulser. Det er kun i Stifinneren jeg har sett barn virkelig slippe seg fri kreativt og ikke ha noen begrensninger på hva man kan lage, gjøre, leke og være. Jeg opplever alle de ansatte som genuint opptatt av barns beste."
Forelder Henriette Auensen
"Våre to barn har gått sine år i Stifinneren barnehage. Det er vi glade for; her har de utviklet gode vennskap og utfordret seg på mange forskjellig. Om det er en ting å fremheve, så er det nærheten de har til skogen og gleden over å få utforske og lære om naturen - mens de er i den. Snakker om turglad gjeng!"

Forelder Kine Veronica Halland
"At barnehagen har en kokk som lager så mye variert og god mat til barna synes vi er helt supert. At de får lov å være med prosessen er et stort pluss og læringen de får er gull verdt. Det samme gjelder med bruk av forskjellige verktøy som hammer, spikkekniv, limpistol, barna lærer seg respekt og bruk av det. Dette er noe av det vi setter stor pris på. "

Studenters omtale av barnehagen

Vi har i høst hatt besøk av noen studenter som har skrevet noen ord om hvordan de tror det er å være barn i stifinneren barnehage.
Som barn på Stifinneren kan man være med å medvirke og medbestemme til en viss grad hvordan barnehage hverdagen skal være, kanskje spesielt med tanke på måltidene. Om de ikke ønsker å ikke spise mat akkurat når det er måltid, så kan de slippe det og heller spise etterpå. Barna får også være med på å dekke på, og gjøre småoppgaver i forbindelse med måltidene. De får også være med til en viss grad å bestemme hva de ønsker å spise.
Som barn på Stifinneren får man sterkt individorientert syn. Barna får være med å medvirke og medbestemme som man merker er vant til å være med å medvirke og medbestemme.
Som barn på Stifinneren blir man tatt godt vare på, personalet som jobber er flinke til å lytte, og er i stadig læringsprosess. Mitt inntrykk er at personalet er "tørst" etter å finne nye måter å arbeide på, undre, leke og lære med barna.

Hvordan tror jeg det er å være barn i
Jeg tror barna i Stifinneren barnehage er veldig selvstendige. De kjenner selv på om de er sultne, om de vil være inne eller ute og de blir ikke tvunget til noe de ikke vil. Barna i Stifinneren barnehage får medvirke mye i sin egen hverdag, og de vet at de blir sett og hørt.
En dag i barnehagen var det et barn som sa "skal vi ha brød til lunsj?"
Barna er vant til å få varm mat, mye forskjellig mat og jeg tror at barna i barnehagen får utviklet smaksløkene sine godt. Det virker som de trives med varm maten de får. Hadde jeg vært barn i Stifinneren Barnehage hadde jeg satt pris på at det var mye variert varmmat.
Til slutt tror jeg at barna i Stifinneren barnehage har en god og variert hverdag, dominert av frilek. Barna har mange gode grupper i løpet av uken hvor de også får lov å bestemme dette selv. Det er viktig.
Hadde jeg vært barn i Stifinneren barnehage hadde jeg fått alt tilrettelagt for å utvikle meg til å bli et selvstendig individ. Jeg hadde følt at jeg hadde blitt både sett og hørt. Jeg hadde fått mye god mat, og fått mye læring gjennom grupper og leker de hadde i barnehagen.