Stifinneren Barnehage SØK BARNEHAGEPLASS HER

En kreativ barndom med kjærlighet og tilhørighet.

- "Det man hører glemmer man, det man ser husker man, det man gjør forstår man" Loris Malaguzzi
Barna våre tenker og lærer med hender, og har hundre språk. Hva er så spesielt med oss?

Vi er tilgjengelige, lyttende, og spørrende i møte med barna våre. Vi er ikke redde for å si at vi elsker dem. Stifinnere er også barna våre. Vi leker og lærer sammen. Vi feiler og prøver, vi bryr oss om hverandre. Når vi går på tur i skogen hører vi fuglesang, vi plukker våte grannåler og kaster steiner i vannet. Da kjenner vi at vi er en del av noe større. Vi forsvinner i en forbløffende følelse av frihet og tilhørighet. Vi kikker på gatenavn, besøker Munchs hus og hverandres hager. Vi kjenner veien godt. Vi kjenner sjølufta og plukker steiner på stranda. Barna kan male på dem, slik at vi blir kjent med hverandre og verden rundt oss.

Vi er en liten barnehage. Vi har skog, sjø, jorder, og ro rundt oss. Vi har byen vår som vi både nyter og beriker. Vi besøker steder, går turer, og vinker til de vi møter på veien. Vi og barna går hjem, besøker butikker og leker på stranda. Vi er bruker av miljøet, men vi er også medskaper av kjærlighet til byen. Vi bidrar til samfunnet vårt på en helt spesiell måte. Vi sørger for at byen nye åsgårdstrandinger skal ha kjærlighet, omsorg, anerkjennelse, kreativitet, tilhørighet og demokrati som grunnverdier i livet.

Det er ikke lett å beskrive et så levende hus med få ord, men du må gjerne følge oss videre på Instagram og Facebook :)

En kreativ barndom med kjærlighet og tilhørighet.

Ansatte

Tittei, her er vi

På huset fokuserer vi på kompetanse. Vi har mange barnehagelærere men også pedagoger med annen høyskole utdanning. Barnevernspedagog, støttepedagog, ressurspedagoger og ansatte med fordypning innen både språkopplæring, arbeid med rom, kunst kultur kreativitet, friluftsliv og småbarnspedagogikk.

Styrer Silvia Kosmo

Styreren vår er en utdannet adjunkt med videreutdanning i veiledning. Silvia er spesialisert med 2 årig familieterapeut og tar nå en master i pedagogikk.

"Jeg fant mening i Reggio Emilia pedagogikk med fokus på verkstedpedagogikk og et syn på barn som kompetente aktører"

En av våre kreative pedagoger

Dette er Carina Sivertsen i sitt rette element. Hun har en 3 årig bachelor i barnehagelærer med etterutdanning i læringsmiljø og pedagogisk ledelse.

"Jeg er spesielt opptatt av barns 100 språk og barns estetiske uttrykksformer"

Kjøkkenmedarbeider Ann Kristin

Barna er så heldige å ha Ann Kristin på kjøkkenet. Hun har gått husstell yrkesskolen og har de siste 4 årene jobbet på kjøkkenet vårt. Hun er opptatt av at barna skal få god og sunn mat og lære de om matvarer og kjøkkenredskaper.

"Gleden av å se barn på kjøkkenbenken der de aktivt får være med er mitt driv i hverdagen"